Jaarverslag 2016 verschenen

De digitale versie van ons jaarverslag over 2016 is verschenen, met daarin zoals gebruikelijk een volledig overzicht van onze projecten en activiteiten. Het jaarverslag is te downloaden als pdf-bestand onder een Creative Commons-licentie. In deze editie is ook een (Engelstalig) opiniestuk van Marleen Stikker opgenomen, geititeld: 'Real digital innovation requires a paradigm shift'.

Download een exemplaar (lage resolutie pdf, 13 MB)

Uit de inleiding van het jaarverslag:

"Waag Society wil het domein van de biotechnologie toegankelijk maken voor een breder publiek. Voor veel mensen is het nog een moeilijk te vatten proces dat zich achter gesloten deuren voltrekt, terwijl we wel steeds vaker met de gevolgen worden geconfronteerd. DNA-onderzoek loopt inmiddels als een rode draad door door de nieuwsuitzendingen en steeds vaker worden de grenzen opgezocht in modificatie van het leven, middels nieuwe technieken zoals CRISPR. Tijd dus om deze technologie open te breken!

Wat kenmerkte 2016?
Onze publieksactiviteiten in 2016 bevatte een groot aantal bio-gerelateerde evenementen. Behalve de derde BioHack Academy en de serie Do-It-Together Bio, bestond dat bijvoorbeeld uit een zoektocht naar nieuwe antibiotica, een DIY Human Enhancement Clinic (ook tijdens de Museumnacht) en op twee locaties pop-up stores in Amsterdam, de Pet Shop, met daarin een eigen programma aan workshops met microben, schimmels en algen."

Al onze publicaties zijn hier te vinden: waag.org/publicaties.